måndag 22 oktober 2012

Steelers gästade Borås

Seger med 2-0 mot Borås smakade mumma igår, och hej förresten, jag är tillbaka :)

Åkte spelarbussen igår och det var bra länge sedan jag gjorde det till en bortamatch, har däremot åkt med den hem ett par gånger de senaste säsongerna, mestadels från bortamatcher i Kirseberg,

Det är alltid lika kul att få förmånen att följa laget på nära håll, se hur de ibland fnittriga unga grabbarna i bussen upp och hem kan förvandlas till de professionella spelarna de är på isen.
Igår lämnade vi Steel Town runt 10.30 för att ta oss till Borås och det var lite oro redan innan avfärd med 7 st spelare borta. Skoog fick sätta sig och registrera en av juniorerna innan match och dessutom ringa hockeyförbundet några gånger angående Forsbackas avstängning som löste sig till slut och därmed saknade vi "bara" 6 ordinarie killar. Ska tilläggas att de som var i spelbar form gjorde en grym insats och ingen föll ifrån.

Efter cirka 30 minuters färd frågade jag klubbens starke man Pompom om det inte var matstopp snart, kurrade i min mage ju :) Han svarade lugnt att runt 11.30 var det dags för lunch på Vislanda Wärldshus där vi intog spaghetti med köttfärssås..

Resan därefter gick i vanlig ordning smidigt och det hände inte så mycket mer än att Pompom berättade något om gillrade brandmanna-fällor i USA och fick utstå diverse kommentarer om det resten av dagen och kvällen. En del av spelarna sov lite, en del kollade film, en del snackade lite sinsemellan och en del lyssnade på musik. Själv satt jag för det mesta försjunken i musikens värld och lyssnade på lite het countrymusik.

Väl framme hjälpte jag materialaren Anton med att bära in grejer innan jag, Simon och Ole tog en promenad till blandannat Elgiganten och Willy´s. Sedan var det dags för värmning som jag slötittade lite på.

Strax innan 16.00 intog jag en bra plats mellan de 2 båsen och förberedde mig på att njuta av en ny bra match.

Referat från matchen hittar ni i vanlig ordning på antingen Oikbloggen.se eller oik.se + intervjuer efter matchen så jag tänker inte skriva en massa här, dock ska det nämnas att jag fick 2 puckar på mig under matchen och det gör ONT! En på smalbenet och en på axeln, det ömmar lagom där just nu.

Seger blev det och dessutom en stabil sådan med 2-0, och vi skapade ett litet glapp ner till strecket, underbart skönt.

Mina reflektioner från resan och matchen kommer idag som en 1-10 lista där vi börjar nedifrån.

Vito´s reflektioner:

10. Lunchen på Wislanda Wärldshus var god.
9. Pompoms brandfälla, en blivande klassiker.
8. Att Forsbacka gjorde mål efter lång frånvaro.
7. Resan dit och hem, trivsamt upp, glatt och avslappnat på vägen hem.
6. Twitter-explosionen under resans gång.
5. Käket på Max efter matchen, gott och nyttigt.
4. Norrmans lilla "klubb-trick" i tredje, sicken luring.
3. Pintarics nolla och framförallt trippelräddningen han gjorde.
2. Att defensiven funkade klockrent.
1. 3 poäng med hem till Steel Town.

Nu laddar vi om inför en härlig hockey-vecka med Helsingborg hemma på onsdag, Mörrum borta på fredag och Halmstad hemma på söndag.

Steelers, U always make me proud!

Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar