måndag 19 september 2011

Matchuppladdning i Vito´s värld

Tänkte ge Er en inblick i hur min matchuppladdning ser ut, Ni har säkert läst hur det ser ut för spelare men kanske aldrig funderat över hur det ser ut hos ett inbitet Steelers fan?

Klockan ringer 08:05 och jag inser att att jag har försovit mig, skulle stigit upp redan 07:45 men ställde alarmet fel

08:15 Sitter i bilen för att följa med frugan till Glimåkra där hon ska tävla

08:32 Funderar över potentiella formationer för Steelers, vill eventuellt göra ett par ändringar men känner inte Coach Olsson så bra så jag struntar i att ringa honom och förtälja

08:47 Har laget klart för mitt inre, ser bra ut

09:17 Går igenom Helsingborgs trupp och känner ett inre lugn, inget där som skrämmer mig, dock är jag nyfiken på hur Marchkovs skägg kommer att se ut?

10:27 Snart dags för första klassen i Glimåkra och kameran laddas

10:59 Klurar på vilket matchställ jag ska ta idag?

11:04 Bestämmer mig för att köra jeans, Florida Panthers-tshirt och min coola NASA-jacka

13:22 Tillbaka i Casa Lonqista efter dagens utflykt och lägger fram dagens matchställ

13:26 Funderar på om lergöken ska göra mig sällskap ner till hallen? Nej det är för tidigt på säsongen

14:00 Messar med min vapendragare Rulle och bestämmer hur dags vi ska samlas

15:05 Lämnar Casa Lonqista och sätter mig i ninefourtyn för att hämta Rulle

15:08 Rulle äntrar bilen från sidan och vi rullar mot O-Town i sakta mak

15:22 Rattar in vid parkeringen och betalar gladeligen 20:- för parkeringsavgiften

15:26 Vi kliver in i arenan och man känner de speciella premiärvibrationerna

15:28 Inhandlar programblad, Halva Potten-lott och får också en kaffebiljett

15:31 Springer på den nyblivna ordföranden vid namn Marcus Nilsson och diskuterar lite, känns fortfarande lite konstigt att en fd klasskamrat och framförallt Taifare sitter i högsta toppen, kommer ihåg alla de tuffa diskussioner vi haft genom åren om Steelers och Tingsryd men jag tror Mackan kommer göra ett bra jobb i klubben och ser inga bekymmer med att han varit grön-vit sedan barnsben, han är professionell och kommer göra sitt yttersta för Steelers

15:32 Inhandlar dagens första kaffe i den lilla kiosken och passar dessutom på att inspektera "vår plats" vid rundeln utanför Steelers omklädningsrum, det ser bra ut och vi kommer säkert trivas där ännu en säsong, bestämmer oss dock för att stå vid räcket på borta-stå idag för att hålla eventuella Helsingborgare i schack

15:33 Funderar på om Lindarv har det röda fina tandskyddet?

15:34 Studerar med ingivelse dagens uppvärmning och diskuterar en del spelare eftersom Rulle inte haft möjlighet att se någon träningsmatch, vi är dock rörande överens om att årets upplaga känns mer spännande än förra årets

15:35 Jag frågar Rulle om han sett Pompom i hallen och han lugnar mig med att han såg honom smyga runt i kulisserna nyss

15:45 Nu börjar det närma sig, jag startar Hockey-appen på min Ericsson för att kunna följa de andra matcherna i serien

15:46 Språkar med Legenden R-A Kulle som tittar förbi för att få höra det senaste, av honom får vi höra att brandlarmet gått i Telenor Arena och att alla spelarna fick utrymma hallen, det blir också lite snack om Asarums IF och deras kamp i fotbollen

15:48 Interjuv med Coach Olsson vid Rinkside, arrangerad av den eminente Ole

15:51 En kille i Helsingborgs-tröja går förbi och vi ger honom det onda ögat i ryggen

15:55 Nu händer allt snabbt, först drar årets intro igång där vi får följa hur sportchefen Skugge och ordföraranden Mackan bestämmer sig för att ringa Coach Olsson, sedan följer vi hur Pompoms fina Audi rattas till Ebbemåla bruk och en Steelers-skalle smids till för att till slut se vårt kära stolta Steelers äntra isen

16:02 Tyst minut för Stefan Liv, känns extra tragiskt att han gick bort eftersom han var i Steelers och tränade och dessutom hänger hans Detroit-tröja i supportershopen

16:03 En gammal Hammond-orgel rullas ut på isen och vi får höra Sveriges nationalsång av 2 skönsjungande unga tjejer

16:04 Studerar Marchkovs skägg och det ser lika skrämmande ut som myten säger

16:05 Pucken släpps och resten är historia

Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar