onsdag 21 september 2011

Pompom - denna Legend!

Mången är väl de som stått i Steel Garden och undrat vem denne stilige och välskapta man är? För besökare utifrån känns det säkert nästan magiskt att Steelers lyckats knyta till sig en sådan välhängd hane och dessutom på livstid

Pompom föddes en vacker höstdag och året var 1972, jag minns det som om det vore igår, fåglarna kvittrade och solen lyste behagligt över Blekinges karga landskap. Det kom 3 Vise män vandrandes över nejderna för att hälsa den Store Välkommen och de hade alla 3 gåvor med sig, dessa gåvor var:
  1. En vacker och vältränad kropp
  2. Ett skarpt intellekt
  3. En förmåga att sprida glädje
Det dröjde inte länge förrän hockeyklubbar runtom i Sverige fick nys om denna talang och redan några månader efter födelsen blev han upptagen och döpt i Steelers församling, den här mannen deklarerade Steelers ordförande på den tiden, kommer att uträtta underverk i vår förening

Åren gick och Den Utvalde provade på att även spela hockey, det gick sådär, grym blick för spelet men det var något som saknades, han var där för mycket större uppgifter än att bara lira hockey

Själv fick jag äran att beskåda underverket för första gången år 1977, vi fann varann direkt, även om jag vid ett svagt ögnblick försökte tvinga honom att äta 57 flugor för att han varit dum vid mig :)

Sedan dess har jag vandrat vid hans sida och även hunnit beskåda en del av hans hyss

Nu reser han land och rike runt och förkunnar Steelers storhet, han gör det i egenskap av "Det Stora Navet i Steelers", och man kan säga att han har samma uppgift i laget som Chippen har i landslaget, nämligen att sprida glädje och det är han grym på

Ikväll vet jag att han kommer vara en av de första att ta för sig av den himmelska maten i Kirsebergshallen, men det är han värd!

Pompom, Må du aldrig lämna Steelers!!!

Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar