tisdag 10 januari 2012

Dags för omgång 4 i Allettan S

Onsdag, det betyder hockey alla gånger som onsdagar faktiskt betyder något, annars är det bara en transportsträcka mellan helg och helg.

För Steelers del kommer serieledaren Vita Hästen på besök, ett lag som har ett klart uttalat mål att ta sig tillbaka till "finrummet" i HA.

Vita Hästen är ju tippade som totalsegrare i Allettan S av flera mästerbloggare medans mitt egna tips lyder en tredjeplats, så då tror jag ju givetvis också att Steelers vinner, resultat hittar ni längre ner på sidan.

Kvällen till ära får Magic Steel Garden celebert besök i form av den bloggande hunken Mjörnberg samt hans vapendragare och tillika cowboy-wannabeen Johan Adamsson, ska göra vad jag kan för att tränga mig igenom alla horder av suktande tjejer och få mig ett litet snack med dem in person. Kul tycker jag och Ni är hjärtligt välkomna till vår modesta lilla Steel Garden.

Ännu en toppmatch imorgon då Jens Svensson´s KIK åker den dryga vägen ända bort till Karlskrona för att lägga dem på rygg än en gång, eller? Den twittrande lagkaptenen har dessutom gått förbi mig rejält i Twitter-racet med STOR draghjälp av allas vår Fahlander, doping på högsta nivå men jag ger inte upp, kommer värva följare under min tjänsteresa till Karachi i Pakistan nästa vecka, nog finns det väl Steelers-fans överallt i Världen?

Kallinge/Ronneby åker till Skövde för att mangla ännu ett E-lag, till och med jag har nu insett att det inte finns en bubbla som kan spricka, Krif är helt enkelt ett bra hockeylag och kommer slåss ända in på mållinjen om den sista och åtråvärda fjärdeplatsen bakom VH, OIK och KIK. Kanske de rentav snor platsen för sina bröder i grannkommunen?

Fjärde kampen i omgång 4 är den inte alltför sexiga matchen mellan Mariestad och Vimmerby, dags för Vimmerby att ta en seger kanske? Nej jag tror inte det, Mariestad vill nog visa sin hemma publik att de är bättre än resultatet nere i Blekinge sist.

Här kommer mina blytunga tips:


Steelers - Vita Hästen, 5-3

Karlskrona - Kristianstad, 1-3

Skövde - Kallinge, 3-4

Mariestad - Vimmerby, 6-3

Väl mött i hallen!

Steelers, make me proud...


Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar