söndag 8 januari 2012

Vito tippar omgång 3 av Allettan S

Dags för omg numero 3 i den heta Allettan Södra och mina tips sist gick väl sådär, tippade helt rätt endast i en match och det var KHK-Skövde.

Trodde visserligen att Steelers skulle få stora problem med Krif men inte så pass stora att matchen skulle gå till förlängning och straffar och att Krif skulle ta hem extrapoängen, men sådan är hockeyn, bara att bocka och buga för Krif's framfart. Såg inte matchen men enligt rapporter från båda lägren så det var jämnt och hårt dock inte så välspelat.

Idag väntar ett annat nykomlingslag när Steelers spelarbuss rullar iväg på nya äventyr, nämligen Vimmerby. Blir säkerligen lika tufft som i fredags men jag har aldrig tippat förlust för mitt Steelers och gör inte det idag heller. Trots frånvaron av Prez så tror jag vi vinner med, låt oss säga 2-4. Följ gärna @Olesal81 på Twitter för att läsa lite insights från spelarbussen, just i detta nu är det största ilandsproblemet att Klozz glömt sin kudde, ska bli spännande att se hur han löser det...

Igår var det dags för Steelers TV att göra en HBO och följa en av våra spelare under hela dagen, den utvalda blev Dave Lindarv vilket jag tycker är ett utmärkt val, gillar den grabben både på isen och utanför även om jag inte träffat honom så många gånger personligen. Han är intresserad av barbeque och det räcker för att bli invald i min lilla "gilla-grupp". Dessutom är han enligt mitt tycke en av söder-ettans absolut bästa backar. I reportaget hoppas jag få se vad som döljer sig i Dave's kylskåp, medicinskåp och toalettskåp. Sedan är jag ju givetvis också intresserad av att se hur han laddar upp en matchdag och hur han lever sitt liv i stålmetropolen Olofström.

I nästa avsnitt skulle jag vilja se en dag i spjuvern Norrmans liv, där händer det säkert mycket....

Mina tips inför omg3:

Vimmerby - Steelers, 2-4 Steelers har ett bättre lag men det gäller att ha en bättre inställning än Vimmerby.

Vita Hästen - Karlskrona, 4-3 Stentuff tidig seriefinal där jag tror hemmaplan avgör till slut.

Kallinge - Mariestad, 5-3 Krif taggat efter 2 bra inledningsmatcher kommer att vinna och det är inte överraskande längre.

Kristianstad - Skövde, 3-1 Vad har hänt med KIK? Frågade J.Svensson och han hade inget bra svar, men nu måste det väl ändå vara dags för dem att ta sin första 3-poängare???

Hade funderingar på att köra upp till Vimmerby idag men blir tvungen att bära in ved i källaren istället.

Steelers, make me proud!


Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar