torsdag 5 januari 2012

Steelers bortavann mot KIK

Min planering funkade klockrent förutom en smärre försening med tåget och att Steelers vann med 0-3 och inte 2-4 som jag tippat, men det kan jag leva med.

Kom till hallen i lagom tid för att se uppvärmningen på isen.

Slog mig ner precis bakom Steelers bås, blickade upp mot pressläktaren där Skarpsvärd satt, tyckte han såg lite ensam ut där han satt...

Jens Svensson, min Twitter-kombattant såg laddad upp på uppvärmningen men försvann lite under matchen.

Jag gillar KIK's hall, den är lagom stor och man ser bra från de flesta platser. Dock var det ett svalt intro trots 044's flaggproducerande och flagguppmanande, nu stod det ju visserligen på anslagen att man skulle vifta när KIK gjorde mål och då blev det ju inte så ofta igår :) Men nog borde väl en stad som Kristianstad kunna ha lite bättre tryck i hallen?

Matchen var grymt stabil från Steelers sida trots att man bjöd KIK på några frilägen, Lundell var hur säker som helst mellan stolparna.

Däremot när vi fick friläge (N.Persson) satt pucken distinkt i maskorna.

0-1 Upprullning i pp som hette duga där Svärda var sist på pucken.
0-2 Nämnda friläge från Persson och dessutom i BP.
0-3 Fahla, men jag såg inte målet pga att tränarparet Lusth/Svensson envisas med att stå upp i båset.

Några highlights:
- När Klozz visar grym vilja och åker ikapp med Seth? över nästan hela banan i tredje och avväpnar honom
- Klozz igen som verkligen spelar uppoffrande.
- Tommie The Gun säkerheten själv i försvaret.
- Lundell grym i kassen.

Hela laget gör en urstark insats när man slår seriefavoriten på borta is och dessutom nollar dem!

Nu gäller det att göra samma starka jobb på fredag mot Krif, skridskorna i myllan och inga vattenskallar. En match i taget och pucken är rund, ni vet...

Mina tips gick ju inget vidare men jag är ju inte känd som stortippare heller :)

Nu laddar vi om

Steelers, you always make me proud!!!

Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar