måndag 17 oktober 2011

Pantern kommer på besök

Onsdag, det betyder Hockey Night i Blekinge!

Bland annat Mordor-derbyt mellan KHK och Krif, där nykomlingen ställs mot KHK, ett KHK som alla trodde skulle dominera sönder den här serien med sina pengar

Dock är det en annan match som lockar mig och det är självklart Stora Starka Stolta Steelers som tar emot åttan i serien, Pantern. Första matchen slutade 1-4 i Steelers favör nere i exotiska Kirsebergshallen och det finns inte mycket som talar för att det ska gå bättre för Pantern den här gången

Steelers har ett mycket homogent och välbalanserat lag i år trots att alla experter skrek ut hur dåliga våra målvakter och vårt försvar var och att vi bara satsat offensivt, men tji för belackarna så här långt, är det något som imponerat den här säsongen så är det vårt försvarsspel.

Sist mot Pantern drog Eric Przepiorka in ett hattrick, får se vad han förmår att hitta på den här gången

Thomas Fahlqvist är en spelare som jag gillar att titta lite extra på när han är inne på isen, gillar verkligen hans blick för spelet och hans avslappnande och harmoniska skridskoåkning, minnesgoda läsare från min gamla blogg kommer kanske ihåg att Fahla var den enda spelaren jag ville värva från KHK till Steelers och det var ändå en säsong där han gick skadad ganska länge, och nu äntligen har han hittat hem. Ska bli intressant att se hur han agerar under onsdagens match.Fahla verkar dessutom vara en ödmjuk kille och då ligger man alltid bra till på Vito-toppen, är det något som jag retar mig på så är det halvdryga hockeyspelare som tror de är Guds gåva till Olofström, men det behöver jag inte vara orolig för i Fahlas fall.

3 andra favoritspelare för mig är Dave, Tommie The Gun och Alexander Karlsson, 3 grymt bra backar som alltid gör vad de ska och lite till, sällan man ser en slarvig passning från dessa 3 Musketörer

Hoppas nu fler åskådare tar chansen att se ett riktigt bra Steelers på onsdag, dessutom ettans bästa live-tv Rinkside där dessutom ryktet gör gällande att en riktig OIK-legend kommer av vara med

Hur matchen slutar? Vi vinner med 6-0


Här är den rätta raden till omg 11

Halmstad - Mörrum, 3-1
Karlskrona - Kallinge, 5-3
Olofström - Pantern, 6-0
Kungälv - Helsingborg, 5-1
Kristianstad - Nybro, 4-2

Efter mitt blogginlägg om Coacher vs Tränare har telefonen gått varm från olika hockeylag som vill veta mer, inväntar dock det rätta laget innan jag skrider till verket

Och så hoppas jag att styrande i föreningen funderar på det här med OIK Hockey Hall of Fame, innan något annat Blekingelag hinner före

Återkommer tisdag kväll med Vito's punkter inför match

Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar