söndag 23 oktober 2011

Steelers vs "fysiskt" spelande Kallinge

Omgång 12, dags för Stora Starka & Stolta Steelers att ta sig an överraskningslaget Kallinge borta

Allt inför matchen läser ni givetvis på den utmärkta OIK bloggen

Lite om mina egna tankar inför matchen:

T.Holm, megastjärnan i Krif tycker inte vi kan hantera fysiskt spel och att vi bara åker runt och försöker göra snygga mål?
Nu vet jag inte om Kallinge var så mycket fysiska i träningsmatchen och förra seriematchen mot oss, fysiskt spel för mig är inte slashingar och armbågstacklingar mot huvudet men det kanske betyder något annat för de där borta, vad vet jag?
Oavsett är det ju onekligen starkt att vara serieledare trots att vi inte klarar av när lag spelar fysiskt mot oss :)
Personligen hoppas jag hellre att Mörrum tar den fjärde Allettanplatsen än Kallinge

Alexander K är fortfarande inte spelklar och det är givetvis ett tungt avbräck, den unge och synnerligen sympatiske Skåne-pågen är ju en klippa i försvarsspelet och gör även mycket framåt, men som vanligt när det gäller Blekinges Stolthet så står vi inte och faller på en spelare, det är Maskinen OIK som är den starka

Jesper "Larmet går" Engelin ska stå idag, känns som vanligt tryggt

Mitt tips är att vi vinner med 3-5, sista är ett ENG

Övriga matcher idag:

Mörrum - Karlskrona, 3-1
Pantern - Kungälv, 5-3
Kristianstad - Halmstad, 4-1
Nybro - Helsingborg, 6-2

Steelers, make me proud!!!


Vid pennan, Vito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar